תרגול אקטיבי

שיקום פציעות ספורט מקבל לאחרונה תשומת לב רבה כי המודעות לביצוע פעילות גופנית הולכת וגדלה וכך גם כמות הפציעות. חלק מפציעות הספורט אף יכולות להשבית את הספורטאי מביצוע הפעילות לאלתר.
שיקום פציעות ספורט הוא חלק בלתי נפרד מחזרה מלאה ואופטימלית לפעילות.

פציעות ספורט מתחלקות לשתי קטגוריות:

  • פציעה הנגרמת כתוצאה מטראומה – נגרם נזק לרקמה כגון שבר / קרע בגיד / שריר / רצועה / מיניסקוס, נקע בקרסול, פריקת כתף, חבלה סיבובית של הברך.
    פציעות אלה לרוב משביתות את הספורטאי לתקופה ממושכת והשיקום המיידי הוא הכרחי לחזרה לספורט.
  • פציעה הנגרמת כתוצאה מעומס מתמשך על הרקמה (שריר, גיד, עצם, רצועה) בעקבות פעילות ספורטיבית. פציעות אלה נקראות פציעות Over use ו Over load.

לכל רקמה בגופנו קיים סף עומס מסוים. כשעוברים את סף העומס באופן חד פעמי, לרוב, הרקמה מצליחה לרפא את עצמה. אבל, כשהעומס על הרקמה הוא מתמשך, הרקמה לא מסוגלת להחלים ותהליך הריפוי לא יעיל – כך נוצרים מיקרו-קרעים באזור.

הגורמים העיקריים לפציעות ה Over-use  ו  Over load הם גורמים ביומכניים, וחולשות שרירים ספציפיים.

לדוגמא, אצל רצים למרחקים אחת הפציעות הנפוצות ביותר היא ITB syndrome

בפציעה זו נוצר עומס על הרצועה בצד החיצוני של מפרק הברך, כתוצאה מחולשת שרירי אגן ומכניקה לקויה במפרקי הגפה התחתונה בזמן ריצה.

באסטריקס פיזיותרפיה נבצע אבחון מלא ונבין מה מקור העומס על האזור הכאוב שלך.
נעבוד בנוסף על שיקום הרקמה הכאובה באמצעות טכניקות להורדת כאב ודלקת ובמקביל על שיפור המכניקה וחיזוק השרירים הספציפיים לפתולוגיה שלך.
השיקום חייב להיות מותאם לדרישות ענף הספורט והספורטאי על מנת שהשיקום יהיה פונקציונלי והחזרה לספורט תהיה מהירה וללא כאב.

דוגמאות לפציעות כתוצאה מעומס:

אסטריקס פיזיותרפיה רעננה פציעות שריר שלד