איזה ציוד כדאי להתקין בבית על מנת להימנע מנפילות? » אסטריקס פיזיותרפיה
-

איזה ציוד כדאי להתקין בבית על מנת להימנע מנפילות?

נפילה היא עניין לא נעים אף פעם, במיוחד במקרים בהם זו גורמת לפציעה. פציעות בבית אמנם נפוצות יותר בגילאים מבוגרים, אך אלה יכולות לתפוס אותנו גם בשנים מוקדמות יותר בחיים שלנו. ולכן, ישנה חשיבות לאבזור נכון של הבית שלנו, על מנת למנוע נפילות ככל הניתן. בשביל לעזור לכם בשמירה על הבית ועל עצמכם בתוכו, ריכזנו עבורכם כמה טיפים לציוד שחשוב להתקין בבית שיאפשרו לכם להנות מהסביבה הבטוחה ביותר. בהצלחה!

איזה ציוד כדאי להתקין בבית על מנת להימנע מנפילות

המקלחת

המקלחת היא ללא ספק אזור הסכנה העיקרי בבית, על אף שמדובר כמובן במתחם המפנק ביותר. הסכנה אולי המשמעותית ביותר במקלחת היא סכנת החלקה במהלך המקלחת או לאחריה. לכן, ישנה חשיבות להתקנה של שטיח גומי נדבק בתוך המקלחון וביציאה ממנו ולהיעזר בריצוף מונע החלקה בחדר המקלחת כולו. בנוסף, ניתן להתקין ידיות אחיזה במקלחון שיאפשרו לכם לשמור על יציבות בקלות. 

סלון הבית

הצעד המשמעותי ביותר שיאפשר לכם להימנע מנפילות בסלון הבית, יהיה כמובן לוודא שלא משוטטים להם חוטים וקווים במרכז הסלון שעשויים לגרום להיתקלות ומעידה. את השטיחים תוכלו להצמיד לרצפה באמצעות חומר הדבקה, על מנת למנוע החלקה של השטיח ומעידה. בנוסף, את הרהיטים מקמו באופן שלא יפריע למעבר בשגרה היומיומית. 

חדר השינה

הסכנה אולי המשמעותית ביותר בחדר השינה היא המיטה המפנקת שלנו. במידה ואתם זזים הרבה במהלך הלילה וקמים בבוקר בצד השני של המיטה – ייתכן וכדאי לכם לבחון הצבעה של מעקה תחימה לחלל המיטה. באופן כזה תוכלו להישמר בטוחים במהלך הלילה ולהימנע מנפילות מגובה, שעשויות בחלק מהמקרים להביא לפציעה.

מדרגות

המדרגות במיוחד ככל שאנחנו מתקדמים עם הגיל מהוות אתגר עבור רבים מאיתנו. ולכן, שמירה על הבטיחות של המדרגות היא משמעותית במיוחד. לפני הכל – וודאו שהמדרגות מוארות היטב ופנויות מחפצים, על מנת לאפשר את העלייה או הירידה הבטוחים ביותר. במידה וניתן, חשוב מאוד להתקין מעקה יציב משני צידי המדרגות, על מנת שתוכלו להיתמך ולהיעזר בו במידת הצורך. ואולי הכי חשוב, במהלך הטיפוס במדרגות, קחו את הזמן – אין שום סיבה למהר. 

תאורה

על מנת להימנע מאפשרות של נפילה מחוסר תשומת לב או שדה ראיה לקוי, חשוב לבחור בתאורה שמתאימה לעיניים שלכם. בחרו בתאורה שהיא חזקה במהלך היום – אבל לא כזו שתסנוור אתכם ותפגע בשדה הראיה שלכם. בנוסף, הקפידו להציב תאורת לילה במעברים ובשירותים, על מנת שתוכלו לשוטט בבית בשעות הלילה בקלות וביעילות. ישנה חשיבות עם כך גם לשמירה על המעבר בין חדר השינה לשירותים נקי מחפצים ומואר. *** המאמר נכתב בשיתוף המומחים של חברת העיקר הבריאות.

עם טיפול נכון, על ידי איש מקצוע שיקשיב לכם, יבנה לכם תכנית טיפול אישית הכוללת שילוב טיפול מנואלי ותרגול אקטיבי – תגיעו לתוצאות.
אסטריקס פיזיותרפיה – מקצועיות. איכות. תוצאות.

השאירו את פרטיכם, קבלו שיחת ייעוץ במתנה עם פיזיותרפיסט מומחה, והתחילו את השינוי כבר היום.