תפקיד הפיזיותרפיה במהלך ולאחר החלמה מסרטן – שיקום אונקולוגי » אסטריקס פיזיותרפיה
-

תפקיד הפיזיותרפיה במהלך ולאחר החלמה מסרטן – שיקום אונקולוגי

שיקום אונקולוגי (פיזיותרפיה אונקולוגית) הוא מרכיב משמעותי במסע הטיפול עבור אנשים שאובחנו עם מחלת הסרטן על סוגיה השונים. זוהי תוכנית מקיפה הנותנת מענה לצרכים הפיזיים, הרגשיים והפסיכולוגיים של אנשים שנפגעו מהמחלה. השיקום לא רק עוזר למטופלים להחזיר לעצמם את הכוח והתפקוד שלהם, אלא גם ממלא תפקיד חיוני באיכות חייהם הכוללת. במאמר זה, נחקור את היתרונות של שיקום אונקולוגי ואת החשיבות של פעילות גופנית מפוקחת עבור חולים אונקולוגיים.

פיזיותרפיה אונקולוגית שיקום אונקולוגי

1. שיפור התפקוד הפיזי על ידי פיזיותרפיה אונקולוגית

אחד היתרונות העיקריים של שיקום אונקולוגי הוא שיפור התפקוד הגופני. טיפולים בסרטן כגון כימותרפיה והקרנות עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו עייפות, חולשה ואובדן מסת שרירים, מה שהופך את הפעילות היומיומית למאתגרת. שיקום אונקולוגי מסייע לאנשים להחזיר את הכוח, הניידות והגמישות שלהם באמצעות תרגילים ממוקדים ופיזיותרפיה מותאמת אישית. דבר זה מוביל לשיםור בתפקוד הפיזי ומאפשר למטופלים/ות לחזור לפעילות היומיומית שלהם בקלות רבה יותר.

שיקום אונקולוגי - פיזיותרפיה אונקולוגית

2. הפחתת כאב ואי נוחות

שיקום אונקולוגי יכול גם לסייע בהפחתת כאב ואי נוחות הנגרמים מטיפולי הסרטן השונים. פיזיותרפיה ופעילות גופנית מבוקרת יכולים לעזור להקל על הכאב ולשפר את תנועת המפרקים ונוחות המטופלים/ות ובכך להפחית את התלות שלהם בתרופות נגד כאבים.

עיסוי לימפטי - שיקום אונקולוגי

 

3. קידום הרווחה הנפשית

טיפולים בסרטן יכולים להיות מלחיצים ומאתגרים, הן פיזית והן רגשית. שיקום אונקולוגי מספק סביבה תומכת ואכפתית שבה המטופלים/ות יכולים/ות להתחבר לאחרים המתמודדים עם אתגרים דומים. פעילות גופנית ופיזיותרפיה יכולים גם לעזור להפחית מתח, חרדה ודיכאון, מה שמוביל לקידום תחושת הרווחה הנפשית.

שיקום אחרי ניתוח

4. שיפור איכות החיים

שיקום אונקולוגי יכול לעזור לאנשים שאובחנו עם סרטן לשפר את איכות חייהם. באמצעות שיפור התפקוד הפיזי והנפשי, המטופלים מסוגלים לחדש את הפעילות היומיומית שלהם ולהשתתף בפעילויות פנאי, מה שמוביל לתחושת סיפוק והגשמה עצמית.

פעילות גופנית מפוקחת חשובה מאד עבור חולים אונקולוגיים – היא מהווה מרכיב חיוני בשיקום האונקולוגי. פעילות גופנית מפוקחת מבטיחה שהמטופל/ת מבצע/ת תרגילים בטוחים ויעילים שלא יעמיסו על המערכת הפיזיולוגית וחלילה שלא יחמירו את הסימפטומים או יובילו לסיבוכים. תוכנית אימונים מפוקחת יכולה גם לסייע בהפחתת עייפות, אובדן מסת שרירים וחולשה, ולאפשר למטופלים להחזיר את הכוח והתפקוד שלהם מהר יותר. בנוסף, פעילות גופנית הוכחה כמגבירה את התפקוד החיסוני שעלול להיפגע במהלך הטיפולים, לשפר את רמות האנרגיה ולקדם התאוששות כללית במהלך ולאחר הטיפולים.

 

לסיכום, שיקום אונקולוגי הוא מרכיב משמעותי מאד בטיפול בסרטן ויש לו יתרונות רבים החל משיפור התפקוד הפיזי והנפשי ועד להפחתת כאב ואי נוחות. שיקום אונקולוגי יכול לעזור לאנשים שאובחנו עם סרטן לשפר את איכות חייהם ולשמר זאת לאורך שנים רבות.

ליטל ערד

היי נעים מאוד, אני ליטל
בוגרת תואר ראשון בפיזיותרפיה B.PT מטעם אוניברסיטת תל אביב (2006) ותואר ד”ר קליני לפיזיותרפיה D.PT מטעם אוניברסיטת סטוני ברוק בניו יורק (2011).
מטפלת לימפטית מוסמכת משנת 2010 ובעלת הכשרה בתחום השיקום האונקולוגי מטעם Physiological Oncology Rehabilitation Institute בדנבר קולורדו.

2008-2017 פיזיותרפיסטית בבית החולים St. Luke’s Mount Sinai בניו יורק תוך התמקדות בסרטן השד ובטיפולים לימפטיים.
2018-2020 פיזיותרפיסטית בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר תוך דגש על מטופלים לאחר ניתוחים אונקולוגיים שונים

אני מאמינה באנושיות ותקשורת בין אישית כאלמנטים מהותיים של השיקום הפיזיקאלי, אשר בד בבד עימו, יכולים להשפיע לטובה ולשפר את איכות חייו של אדם. גם כאשר מתמודדים עם מחלות כרוניות מתמשכות, לרבות סרטן, חשוב מאד לעבור תהליך שיקומי שכזה על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם המחלה ותופעות הלוואי שלה. מקצוענות, מסירות ורגישות הם ערכי יסוד שמהווים נר לרגלי בכל רגע

באסטריקס פיזיותרפיה תקבלו מעטפת חמה וטיפול אישי ומקצועי על ידי מומחית בתחום האונקלוגי –  ד”ר לפיזיותרפיה ליטל ערד.
לפרטים נוספים וייעוץ טלפוני ללא עלות חייגו  – 052-8003838 

עם טיפול נכון, על ידי איש מקצוע שיקשיב לכם, יבנה לכם תכנית טיפול אישית הכוללת שילוב טיפול מנואלי ותרגול אקטיבי – תגיעו לתוצאות.
אסטריקס פיזיותרפיה – מקצועיות. איכות. תוצאות.

השאירו את פרטיכם, קבלו שיחת ייעוץ במתנה עם פיזיותרפיסט מומחה, והתחילו את השינוי כבר היום.